خبر آمد خبری در راه است

الهم اغفر شیعتی ....

خبر آمد خبری در راه است

الهم اغفر شیعتی ....

شبهه ۱:

چرا سادات خود را فرزندان رسول خدا می خوانند در حالی که نسب از پدر منتقل می شود و سادات فرزندان علی کرم الله وجهه هستند؟

پاسخ:

خداوند متعال در سوره انعام آیه 6 حضرت عیسی (ع) را از ذریه ابراهیم (ع) دانسته است.

چنان که دانشمند بزرگ اهل سنت فخر رازی در تفسیر این آیه میگوید:خداوند د ر این آیه عیسی را از ذریه ابراهیم قرار داده است در حالی که عیسی پدر نداشت و این انتساب از طرف مادر است.هم چنین حسنین از طرف مادر ذریه رسول خدا (ص)هستند.

در آیه مباهله نیز از حسن و حسین به عنوان فرزندان رسول خدا یاد شده است.که ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه خود به این نکته معترف شده است.

ابوبکر رازی نیز در تفسیر خود در ذیل آیه مباهله "ابنائنا" را حسن و حسین علیهم السلام خوانده و از این نکته استفاده به ذریه بودن حسنین کرده است.

 

 

 شبهه ۲:

چرا شیعیان بر خلاف سنت رسول خدا(ص) نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را جمع می خوانند؟

 

پاسخ:

این عمل شیعه بر خلاف سنت پیامبر نمی باشد . زیرا پیامبر(ص) نیز گاه نماز را به جمع و گاه به تفریق ادا می کردند.

برخی علمای اهل سنت ادای فریضه به جمع توسط نبی اکرم را منوط به مواقع اضطرار یا ترس کرده اند امامسلم ابن حجاج دانشمند اهل سنت در صحیح خود  به نقل از ابن عباس آورده است:«رسول خدا نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا را بدون خوف و ترس و سفر به جمع ادا می نمود.»

مسلم ،مالک،بخاری، احمد حنبل و بسیاری دیگر از علمای اهل سنت احادیث مستدل جمع خواندن رسول خدا را آورده اند.

 

 

شبهه ۳:

 شیعه یک حزب یهودی ساخته است. یهودیان که از تحریف قرآن نا امید شده بودند دست به کار شده و جهت ایجاد بدعت در دین اسلام فرقه شیعه را پایه گذاری کردند مانند عبدالله ابن سبا، کعب الاحبار ،وهب ابن منبه و مذهب شیعه یک مذهب سیاسی است که به دلیل کینه ایرانیان از اعراب شکل گرفت.

 

 پاسخ:

ابداع کلمه شیعه توسط شخص پیامبر اکرم (ص) بوده است چنان که حافظ ابو نعیم اصفهانی از علمای بزرگ اهل سنت در تفسیر آیه 6 سوره بینه می گوید:« رسول اکرم خطاب به علی ابن ابیطالب نمود و فرمود:مراد از خیرالبریه تو و شیعیان تو هستند.»

و نیز جلال الدین سیوطی از اکابر علمای سنی نیز از جابر ابن عبدالله انصاری نقل کرده است که پیامبر فرمود:«قسم به کسی که جان من در دست اوست این مرد (علی) و شیعیان او در روز قیامت رستگارانند.»

 

ابو حاتم رازی(اهل سنت) در کتاب الزینه می نویسد:«اولین نامی که در اسلام در زمان پیامبر بوجود آمد نام شیعه بود که به ابوذر، سلمان ،مقداد و عمار اطلاق می شد.»

در ضمن افراد یهودی یاد شده مورد لعن همه شیعیان هستند.و در مذهب شیعه کسی از ایشان به نیکی یاد نمی کند.

 

عجیب است که اهل تسنن شیعه را یک مذهب ایجاد شده بعد از رسول خدا و بدعت می دانند در حالیکه مذاهب چهار گانه ایشان(حنفی-مالکی-شافعی-حنبلی) سالها بعد از پیامبر ایجاد شده است و اکنون اهل تسنن مجبور به پیروی از یکی از این مذاهب هستنند.

آیا پیروی از مذاهبی که بنیانگذارانشان سالها بعد از رسول خدا بوده اند و ایشان را ندیده اند اسلام ناب است اما پیروی از مذهب برادر و وصی و داماد وصحابی بزرگ، علی(ع) و اهل بیت پیامبر بدعت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد