خبر آمد خبری در راه است

الهم اغفر شیعتی ....

خبر آمد خبری در راه است

الهم اغفر شیعتی ....

شبهه ۴

چرا شیعه در ذکر صلوات بر اهل بیت نیز درود می فرستد در حالی که خداوند متعال در قرآن می فرماید: « ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایهاالذین امنو صلوا علیه و سلمو تسلیما»

 

پاسخ:

خداوند در آیه فوق منع از سلام و صلوات بر دیگری نکرده  است و خداوند متعال در آیه 130 سوره صافات می فرماید:«سلام علی الیس»

ابن حجر مکی دانشمند متعصب سنی در کتاب خود آورده است که جماعتی از مفسرین به نقل از ابن عباس مراد از الیسین را آل محمد (ص) دانسته اند.

بخاری  ،مسلم ،سلیمان بلخی حنفی و ابن حجر که همه از علمای اهل سنت هستند  از کعب بن عجزه نقل کرده اند که پس از نزول آیه فوق از پیامبر پرسیدیم که چگونه بر شما صلوات بفرستیم؟

فرمودندبه این طریق:

اللهم صل علی محمد و آل محمد کما صلیت علی  ابراهیم وآل ابراهیم

 

 

 شبهه ۵

شیعیان به صحابه بزگ پیامبر(شیخین) و همچنین زنان بزرگوار ایشان(عایشه) طعنه می زنند و اهانت می کنند.اهانت به نزدیکان پیامبر اهانت به مقام شامخ نبوت شده و موجب کفر است.

 

پاسخ:

اگر طعن و انتقاد مستند بر دلیل و برهان باشد که ابدا مذمت ندارد و اما اگر بدون دلیل باشد تهمت است که باز موجب کفر نمی شود و بلکه گوینده فاسق می شود.مانند کسی که شراب بخورد یا زنا کند.اما اگر فحش به صحابه به نیت اهانت به رسول خدا باشد آنگاه دلیل بر کفر خواهد بود.

قاضی عبدالرحمن ایجی شافعی و امام محمد غزالی وملا سعد تفتازانی و.... از علمای اهل تسنن دشنام به صحابه را کفر آور ندانسته اند .

در زمان خلافت ابوبکر شخصی وارد مسجد شد و شروع به دشنام به ابوبکر کرد.ابو برزه اسلمی گفت:بگذار تا اورا بکشم چون کافر شده است.ابوبکر گفت: نه چنین نیست....

حال چگونه برادران اهل تسنن دایه دلسوز تر از مادر شدندکه خلیفه اول دشنام به خود را کفر آور نمی داند اما شما انتقاد به بعض صحابه را کفر آور می دانید؟

اگر سب ولعن صحابه خصوصا خلفای راشدین کفر آور است پس عایشه اول کافر است .که تمام مورخین اهل سنت نوشته اند که در اواخر خلافت عثمان ،عایشه مداوم اورا نعثل(پیر مرد خرفت) می خواند و از مردم می خواست او را بکشند!!

اگر یک شیعه مظلوم بگوید عثمان میراث پیامبر را تباه کرد، کافر شده و خونش مباح است اما عایشه ام المومنین کافر نشده است!؟

مگر به استشهاد همه علمای فریقین علی(ع) از اکابر اصحاب و نزدیک ترین کس به پیامبر نیست پس طبق فتوای شما دشنام دهنده به علی(ع) نیز کافر است.

پس ابوبکر کافر است زیرا به استشهاد تمامی شارحین نهج البلاغه پس از خطبه فاطمه زهرا(س) در مسجد پیامبر ابوبکر بر منبر رفت و به کنایه به علی(ع) و فاطمه زهرا(س) دشنام داد.

چگونه اگر شیعه بگوید معاویه لعنه الله کافر است اما خود معاویه که دستور داد علی(ع) صحابی و برادر و پسر عم و داماد ورازدار پیامبر را بر منبر لعن کنند خال المومنین است و کافر نشده است؟

واضح و مبر هن است که دست هایی در کار است که بغض شدیدی از اهل بیت در دل دارند که این گونه پیروان صدیق امامان معصوم را به باد توهین گرفته و شیعه را کافر می خوانند.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد